Fremskudt socialrådgiver

Terese Bjerg

Tlf. 24760022

terese.bjerg.fanefjord@svendborg.dk

Jeg hedder Terese Bjerg og er socialrådgiver i Familieafdelingen. Jeg har tilknytning til sundhedsplejen, dagplejen, børnehaverne og skolerne i distrikt Øbakkerne. Her agerer jeg som konsulent og sparringspartner, hvor jeg kan bidrage til at belyse, den sociale del, af et barns problemstilling.
Som forælder, er man velkommen til at kontakte mig, såfremt man nærer en bekymring for sit barn eller familieliv.
Jeg tilbyder ad hoc drøftelser over telefon, hvis der er tale om enkle eller konkrete spørgsmål. Jeg tilbyder forløb, hvor jeg kan komme på hjemmebesøg, og yde mere specifik og målrettet råd og vejledning. Sidstnævnte forløb, foregår altid i et samarbejde med dit barns dagtilbud eller skole.
Eksempler på problemstillinger, hvor jeg kan yde råd og vejledning:
• Generelle bekymringer i forhold til dit barn
• Skolevægring
• Sygdom
• Børneopdragelse
• Ensomhed
• Skilsmisse
• Misbrug
• Og meget andet
Målet med mine besøg er tidlig, forebyggende indsats i forhold til børns trivsel.
Hvis man har brug for mere eller anden støtte, vil jeg kunne hjælpe jer videre.