Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

12 - 091219

Skolebestyrelsesmøde

PUNKT

FORM

ANSVARLIG

INDHOLD

  1. Valg af ordstyrer

 

Sine

Mette Andersen

  1. Godkendelse af referat

 

Ordstyrer

Godkendt

  1. Nyt fra elevrådet

Plenum

Mette /elevrepræsentanter

Nyt fra elevrådet.

Der har ikke været møde i elevrådet siden sidst

  1. Trafikale forhold omkring skolen

 

 

Bilag

Orientering og status

Sine

Sine har forespurgt blandt alle forældre om høring af trafikfarlige veje. Samtidig er referatet fra mødet med Trafik og Infrastruktur kommet.

 Forældrene har følt sig hørt. Godt af skolebestyrelsen har taget sig af det – godt arbejde.

En forældre, der kender en, der arbejder i politiet har berettet, at jo mere vi sender jo bedre er det. Mailadresse er: dal001@politi.dk (trafik)

  1. Revidering af princip

 

Bilag

Drøftelse og beslutning

Sine

Trafikprincippet skal kort opdateres.

 I afsnittet hvor Trafik omkring skolen er nævnt, skal det slettes der, hvor, der står at forældrene kan sætte elever af ved skolen.

 Færdselskontaktlærerne søger om reflekser til eleverne.

  1. 80 børnehavepladser på Vestermarkskolen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilag

Orientering og drøftelse

Signe

Udgangspunktet i projektet er som følgende:

  • Etablering af 80 børnehavepladser på Vestermarkskolen i Vestfløjen.
  • Etablering af håndværk og design, samt klasselokaler i kælder ved kantinen.
  • Heldagslegestue til dagplejere i forbindelse med de 80 Børnehave pladser.

 Der er taget udgangspunkt i skitser og drøftelser i forbindelse med arealeffektiviseringen. Samt den politiske beslutning

I forbindelse med areal effektiviseringen og budget 2019.

Der er nedsat en projektgruppe fra skolen bestående af Mia, Mette, Bo (CETS), Mimi og Signe. Første møde er 4/12-2019.

Er der forhold omkring projektet, som bestyrelsen finder vigtige?

Der drøftes pt. hvor indskolingen kan være.

Klasseværelser i kantinen er droppet men H&D bliver renoveret som oprindeligt vedtaget.

Udearealer til dagtilbud skal hegnes ind.

Der er afsat 360.000 kr. til hele det udendørs område.

Der kommer arkitekt og fintegner det hele. 

  1. Elevfravær – ny bekendtgørelse

 

 

Bilag

Orientering og drøftelse

Signe

Der er kommet nye regler omkring elevfravær, der træder i kraft 1/1-20. Gennemgang af lovgivningen og drøftelse af intern håndtering.

Signe Broe fremviser de nye regler.

Skoleleder skal indberette, hvis en elev har ulovligt fravær på 15%.

Der er nu tre typer af fravær

U ulovlig. S sygdom. E ekstraordinært. Hvis eleven skal have fri mere end en dag, skal det gå gennem ledelsen

  • Det påhviler forældrene at oplyse, hvad det drejer sig om og helst samme dag, dog inden tre dage.
  • Skolen er også forpligtet til at henvende sig til forældre
  • Hvis der ikke medbringes lægeattest er der også fravær
  • Skolen skal straks tage kontakt til forældrene når en elev har 10 %ulovligt fravær
  • Fraværet er kun baseret på ulovligt fravær, hvor kommunen får besked og forældrene kan miste deres børneydelse.
  • Skolens egne bekymring er ved 20 % fravær.
  • Personalet og skole skal være meget omhyggelige med at få det registreret.
  • Skolens principper for elevfravær:
  • Ved. Punkt 3 skal der indskrives procenter (15%)
  • Lovgrundlaget skal tjekkes op på om det stadig er korrekt.
  1. Meddelelser

Formand

Medarbejdere

Øvrige

Skoleleder

 

Formand:

Formanden er bortrejst i januar måned. Mai overtager

Medarbejder:

Afslutning for alle klasser i kirken d. 19. dec.

Luciaoptog fredag d. 13.cdec.

Julefrokost for personalet

Øvrige:

Intet at berette.

Skoleleder:

Der har været et par hændelser på skolen. Elever både her fra skolen og udefra har gået ind en aften og holdt fest i kantinen. Ift. dem der har deltaget, tages der kontakt til forældre og politiet.

Der er ødelæggelser – regningen er sendt til forældrene. SSP er kontaktet. Forældrene tog det alvorligt. Der har ikke været noget siden.

Der kommer et nyt system, en app, der betyder at vi kan sende opgaver til en CETS medarbejder.

  1. Punkter til næste møde

 

 

-Udtalelse til progressionsrapport

- Tingcentralen

  1. Julefrokost

Alle