Vestermarkskolen

Vestermarkskolen er en to-sporet folkeskole med ca. 305 elever fra 0. – 9. klasse. Skolen er placeret på Fåborgvej 60 i Vester Skerninge.

Vestermarkskolens pædagogiske profil:

På Vestermarkskolen arbejder vi pædagogisk ud fra den systemiske tankegang. Det betyder, at vi tillægger relationerne til hinanden stor værdi. I mødet med hinanden har vi muligheden for at skabe den nødvendige tryghed og udfordring, så eleverne trives, lærer og udvikler sig.  Vi er sikre på, at det vi fokuserer på, er det, som vi får mere af, og alle kan bidrage positivt til, at Vestermarkskolen er et godt sted at lære og et godt sted at være.

Vestermarkskolens vision:

• Alle børn lærer så meget, de kan.
  • Alle børn lærer, hvordan de lærer bedst.
  • Alle børn bliver udfordret på deres viden, kreativitet og nysgerrighed.

Endelig er Vestermarkskolen beliggende i skønne landlige omgivelser med optimale muligheder for udeskole og samarbejde med frilufts - og naturlivet.